·  TEL. 93 211 66 42 · EMAIL info@aprenents.cat

Serveis

Centre de Formació de Manipuladors d'Aliments


En data 05/03/2002  la Direcció General de Salut Pública del Departament de Sanitat de la Generalitat de Catalunya va autoritzar a la Fundació d’Escoles Parroquials com a Entitat de Formació de Manipuladors d’Aliments (EFMA) i amb número de registre REFMA:0079/CAT.

L’Escola ofereix:

  • Preparar i examinar els alumnes d’hostaleria de l’Escola per aconseguir la certificació d’aptitud en manipulació d’aliments.
  • Renovar la certificació d’aptitud a totes les persones que ho sol·licitin.

 

Continguts

 1.       La contaminació microbiana dels aliments

1.1.    Vies d’accés dels microbis

1.2.    Factors que afavoreixen el desenvolupament i reproducció dels microbis

2.       La higiene corporal

2.1.    La higiene del cos

2.2.    Els hàbits higiènics

2.3.    La salut

3.       Destruir els microbis o evitar la seva reproducció.

3.1.    La temperatura i el temps en els procediments culinaris

3.2.    La contaminació creuada

3.3.    L’aprovisionament d’aigua

3.4.    L’emmagatzematge d’aliments

3.5.    La neteja i la desinfecció de les instal·lacions, els equips i els estris

3.6.    Les escombraries

3.7.    El transport i la distribució dels aliments

4.       Normes higièniques en la preparació culinària

4.1.    La verdura i la fruita

4.2.    Els aliments congelats

4.3.    Les conserves i les semiconserves

4.4.    Els aliments sensibles

4.4.1.        La maionesa

4.4.2.        Les truites

4.4.3.        Les amanides

4.4.4.        La carn picada

4.4.5.        El marisc

5.       Productes que es deterioren fàcilment

5.1.    La nata

5.2.    La crema

6.       Les mànigues i els pinzells

7.       Les “Regles d’or” de la OMS per a la preparació higiènica dels aliments.

8.       Els principals ingredients alimentaris que poden donar “al·lérgies o intoleràncies alimentàries”

9.       L’ús del làtex. Riscos i precaucions.

10.     Al·lergògens

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------